Requisits
Les persones beneficiàries han de complir els requisits següents:
- No haver complert 22 anys.
- Ser menor d'edat quan un dels progenitors mori o pateixi un grau de discapacitat igual o superior al 33% com a conseqüència d'haver estat víctima de violencia masclista o conjugalo de violencia entre persones amb una relació análoga a la conjugal. Si abans de la violencia el progenitor o progenitora que en sigui víctima ja tenia una discapacitat igual o superior al 33%, qualsevol augment de la discapacitat com a conseqüència d'aquesta violencia queda inclòs en aquest requisit.
- No conviure amb la persona responsable dels actes de violencia.
- Tenir residencia a la comunitat autónoma de les Illes Balears
Documentació a presentar
La persona sol·licitant ha d'acreditar el compliments dels requisits mitjançant l'aportació de la documentació que figura a l'article 11del Decret.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
3 mesos comptadors des de la data d¡entrada de la sol·licituden el registre de l'administració competent per a tramitar-la
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Famílies
C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b.
Tel.: 971177155
- Fax: 971176384