avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

El Govern organitza una jornada informativa amb les entitats insulars i locals sobre dret d'accés a la informació pública dels ciutadans

El Govern organitza una jornada informativa amb les entitats insulars i locals sobre dret d'accés a la informació pública dels ciutadans

La Direcció General de Transparència i Bon Govern, amb la col·laboració de la FELIB, organitza una jornada informativa per reforçar la resposta a les peticions d’informació que reben.

6ee498a8 5e71 4957 b7c6 77b223098ea9 28 octubre 2020

La Secretaria Autonòmica de Memòria Democràtica i Bon Govern, adscrita a la Conselleria d’Administracions Públiques i Modernització organitza, juntament amb la FELIB, una jornada informativa dirigida als consells insulars i als ajuntaments de les Illes Balears per intercanviar experiències i reforçar i millorar la resposta que es donen a les peticions d’informació que reben per part dels ciutadans vinculades a la transparència i el dret d’accés.

“Es tracta de sensibilitzar i formar els funcionaris dels ajuntaments sobre el dret d’accés i donar suport des del Govern perquè se sentin més segurs, per exemple, a l’hora de saber quin tipus d’informació se pot facilitar i en quines condicions”, explica la directora general de Transparència i Bon Govern, Marina Crespí, “volem que serveixi d’estímul i per això parlaran en aquesta Jornada experts en la matèria, personal de la CAIB i d’alguns ajuntaments per intercanviar experiències i mostrar bones pràctiques que puguin servir a tots. Igualment intervindrà la presidenta de CRAIP per donar a conèixer aquest òrgan».

Precisament la FELIB va publicar ja fa uns anys la primera guia de transparència per a les entitats locals amb el títol “Municipis transparents, municipis democràtics”, sobre la qual es parlarà durant les jornades. “La transparència no és cap mèrit, sinó una obligació en un estat de dret”, assenyala la secretària general de la FELIB, Neus Serra.

La Jornada informativa tindrà lloc l’11 de novembre, a la seu de la FELIB, i podran assistir-hi les persones que permeti l’aforament limitat que imposen les actuals circumstàncies. Totes les persones dels ajuntaments i dels consells insulars que s’inscriguin podran seguir les intervencions dels participants per videoconferència. Podreu trobar més informació en l’enllaç següent:  https://www.caib.es/sites/dretinformacio/ca/inici

Una web renovada per a la CRAIP

La posada en marxa de la Jornada sobre el Dret d’Accés a la Informació Pública per a les entitats insulars i locals de les Illes Balears per part de la Direcció General de Transparència i Bon Govern coincideix amb la millora realitzada en la web de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública, la CRAIP (http://comissioreclamacionsacces.caib.es), un organisme independent que rep suport administratiu des de la Secretaria General de la Conselleria d’Administracions Públiques i Modernització.  

La CRAIP gestiona les reclamacions dels ciutadans quan aquests no estan satisfets amb la resposta o no han rebut contestació a les sol·licituds d’accés a la informació pública que han realitzat a diferents administracions de les Illes Balears: Govern, consells insulars i municipis, entre d’altres.

A partir d’ara, l’espai web d’aquest organisme ofereix més informació i també mostra de manera més transparent el seu funcionament, seguint els criteris de transparència que avaluen els índexs d’algunes corporacions.

El canvi de disseny a la web de la CRAIP l’ha convertit en un espai més visual i accessible. A nivell de continguts, s’ha introduït un apartat de transparència en el qual es pot consultar el perfil acadèmic dels membres, les despeses de funcionament, les actes de les reunions, com també les convocatòries d’aquestes. També s’ofereix informació sobre totes les reclamacions resoltes per la Comissió i s’ha clarificat l’accés a la informació sobre les resolucions de la Comissió, que inclourà pròximament informació estadística. S’ha introduït un apartat de Preguntes freqüents per poder orientar millor les consultes, en el qual s’expliquen clarament les funcions que té aquest òrgan, com fer les reclamacions i diverses qüestions sobre el procediment. Aquesta pàgina està pensada perquè totes les entitats locals de Balears puguin enllaçar-s’hi, des de l’apartat de transparència de les webs institucionals respectives, per facilitar als ciutadans la possibilitat de reclamar respecte de les sol·licituds d’informació que els plantegin.

El resultat és una web més completa per poder complir amb els requeriments de transparència que tota entitat o organisme públic ha de tenir.


Data d'actualització: 31 octubre 2023


Comparteix